22 октомври 2015 | Становища

Още веднъж за велоалеите

„Защо съществува толкова изразен конфликт между пешеходци, велосипедисти и автомобилисти? Ще станат ли достъпни тротоарите? А подлезите – за майките с колички и хората в неравностойно положение? Защо няма достатъчно велоалеи? А къде са велопаркингите?“ –

това са въпросите, които ПП ДЕОС повдигна и се опита да даде отговори в своята управленска програма за София, представена на пресконференция още на 16.09.2015, преди всички други участници в изборната надпревара.

За наша огромна радост, темата за веломобилността в града се превърна в един от фокусите на тазгодишната предизборна кампания. Може би за първи път слушахме и си говорихме повече за велосипеди и велоалеи, отколкото за кръстовища на няколко нива, градски и околоградски магистрали. По електронна поща и през социалните медии при нас постъпиха множество въпроси на неправителствени организации, неформални групи архитекти и активни велосипедисти, самостоятелни будни граждани, които се интересуваха за нашата позиция за една или друга велоалея, търсеха обратна връзка за техните завършени проекти за веломрежи, които бяха достатъчно напреднали, че да ги видим с очите си на „чертожната дъска“.

Думата „вело“ се среща общо 13 пъти в програмата на ДЕОС и ние възприемаме себе си като съмишленици на всички начинания за:

Image Velo favorite

Ние не разглеждаме себе си като специалисти по всичкология, затова в нашите кратки 9 ½ точки не сме предвидили място за това по коя конкретна улица, кой светофар и кой булевард трябва да прокараме трасета, нито по кой не бива да го правим. За нас е по-важно да осигурим прозрачната дискусия, платформата, нашия прословут „отворен код“, от който добрите идеи да изпъкнат и да се превърнат в управленски решения. Именно това е нещото, което куца в днешното общинско управление и води след себе си почти всичките останали проблеми, на които сме свидетели.