20 септември 2016 | ДЕОС Работи

ДЕОС предлагаме повече усмивки в трамвай №5

img_3220

ПП ДЕОС внесохме на вниманието на Столична община и Столичен общински съвет предложение за надграждане на капацитета на трамваен маршрут №5 при предстоящия ремонт посредством преминаване на нормално междурелсие 1435 мм. „Петицата“ е най-известният трамвай в България – за него трябва да се говори винаги в положителен контекст, а това значи да е редовен, бърз и сигурен. Широкорелсовите трамваи са икономически по-ефективни за експлоатация, а това значи повече свободни средства за повече мотриси, по-гъсто разписание, по-малко блъсканица и в крайна сметка – повече усмивки!

Уважаеми г-н Зам. кмет,

Уважаема г-жо Председател на ПКТТ към Столичния общински съвет,

Група „Устойчиво развитие“ в ПП ДЕОС следи отблизо и подкрепя изцяло мерките по обновяване на трамвайния транспорт в столицата. Доколкото разбрахме от пресата, до края на годината предстои обявяване на обществена поръчка за обновяване на трамвайното трасе по бул. „Цар Борис III“.

По този повод настояваме, преди съставянето на тръжното задание Столична община да проучи варианта за надграждане на цялото трасе от тясно 1009 мм междурелсие на нормално междурелсие 1435 мм. Това означава още, че линията трябва да бъде удължена със 610 метра от пл. „Македония“ по бул. „Хр. Ботев“ до кръстовището с ул. „Пиротска“, където да направи връзка със съществуващата 1435 мм мрежа по ул. „Пиротска“ и да стигне трамвайното обръщало на сп. „Младежки театър“. ТМ11, който остава на 1009 мм, трябва да се скъси до ухото на автогара „Овча купел“, което не виждаме като сериозен недостатък, предвид на връзката на ТМ11 с МД3 на МС „Н. Мушанов“ и краткото пешеходно разстояние (200 метра) между трамвайното ухо на автостанция „Овча купел“ и сп. „Овча купел“ на ТМ5. Само при „програма максимум“ може да бъде изграден кратък участък с двойно междурелсие до трамвайно ухо „Бъкстон“ (510 м) или по-дълъг до трамвайно ухо „Н. Петков“ (1200 м), така ТМ11 ще запази общите спирки с ТМ5.

Техническа реализуемост:

След запознаване на място със съществуващото трасе на ТМ 5 установихме, че и в момента вложените траверси са от такъв тип, че позволяват реализиране и на широко междурелсие. Това значи, че не се налага промяна в общия габарит на обособеното трамвайно трасе.

Предложеният от нас вариант може да се окаже необходимост, а не лукс, по следната причина:

Въпреки по-високата инвестиция, предложеният от нас вариант има и финансови предимства, особено в дългосрочен план:

Ако нашето предложение бъде прието, могат да се оформят 4 бъдещи трамвайни маршрута със застъпване от по 3 спирки за прекачване:

ТМ 22 (нова) от Автостанция „Изток“ до МС „Опълченска“

ТМ 24 (нова) от кв. „Красна поляна“ до „Младежки театър

ТМ 5 от кв. „Княжево“ до Младежки театър

ТМ20 се слива с ТМ 23: от „Дружба-2“ до МС „Опълченска“

Травмайното ухо на ТМ5 зад Съдебната палата, което съществува основно заради ТМ5 и има крайно неугледен вид, се закрива и трансформира в пешеходна зона.

Надяваме се да разгледате тази възможност сериозно, за да не пропускаме редкия шанс при модернизация на трамвайното трасе на ТМ5 за надграждане на капацитета на трамвайната мрежа.

Група „Устойчиво развитие“, ПП ДЕОС